Lehdistötiedote: Ossi Laurosesta Aditron uusi myyntijohtaja

Ossi Lauronen aloitti toukokuussa Aditron myyntijohtajana. Lauronen on intohimoinen HR:n kehittäjä ja pitkän linjan myyntiosaaja.

Aditron myyntiosasto sai toukokuussa rautaisen uuden vetäjän, kun Ossi Lauronen aloitti Aditron myyntijohtajana.

”Aditro on palkkahallinnon, HR-ratkaisujen ja ulkoistuspalveluiden one stop shop, ja tartun innolla myynnin kehittämiseen”, Ossi Lauronen kertoo.

Laurosella on yli 20 vuoden kokemus myyntialalta. Aditrolle hän siirtyi IT-hankintaratkaisuja tarjoavan Markitin Suomen maajohtajan paikalta. Lauronen on myös johtanut M-Brainin markkina-analyysien ja seurannan myyntiä ja kehittänyt Sympan henkilöstöalan ratkaisuja.

Osaamisten kehittäminen on sydämen asia

Laurosta kiehtoo erityisesti strateginen henkilöstöjohtaminen. Henkilöstö ja osaaminen ovat kilpailukyvyn tärkeimpiä palikoita, mutta Laurosen mukaan monessa yrityksessä kauaskatseinen osaamisstrategia on edelleen enemmän sanahelinää kuin konkreettisia tekoja.

”Strategiatyö on kaikille tuttua, mutta yrityksissä ei välttämättä varmisteta etukäteen, onko muutaman vuoden päässä yrityksessä sellaisia osaajia, jotka pystyvät strategiaa toteuttamaan”, toteaa Lauronen.

Ratkaisu tilanteeseen on ennakoiva henkilöstöstrategia. Siinä määritellään, millaista osaamista yrityksessä tarvitaan muutaman vuoden kuluttua ja miten varmistetaan, että oikeanlaisia osaajia on talossa.

”Yksi hyvä tapa kehittää osaamista on sisäinen tehtäväkierto”, Lauronen sanoo.

Kokonaisvaltaiset ratkaisut kehiin

Lauronen kehuu, että Aditron tuotteissa ja palveluissa otetaan huomioon koko työsuhteen elinkaari ja että ne palvelevat koko yritystä.

”Ratkaisumme auttavat sekä HR-ammattilaisia, esimiehiä että työntekijöitäkin, kun esimerkiksi monia rutiineita voidaan tulevaisuudessa hoitaa mobiilissa. Tämä karsii ylimääräistä työtä ja parantaa työhyvinvointia”, summaa Lauronen.

Hyvinvointi on Lauroselle sydämen asia myös henkilökohtaisesti. Aikaisemmin hän pyöritti myyntiuran rinnalla sivutoimista personal trainer -bisnestä.

”Fyysinen hyvinvointi tukee myös työssä jaksamista”, muistuttaa Lauronen.

Laurosen visio on kehittää entistä kokonaisvaltaisempaa ja aktiivisempaa tapaa huolehtia asiakkaista.

”Tahdomme vastata paremmin heidän kaikkiin tarpeisiinsa”.

Lisää Ossi Laurosen taustasta LinkedInissä.

Lisätietoja:

Ossi Lauronen
Myyntijohtaja
ossi.lauronen@aditro.com

Karolina Forss
Markkinointipäällikkö
karolina.forss@aditro.com

Aditro auttaa yrityksiä tehostamaan palkka- ja henkilöstöhallinnon toimintamalleja ja -tapoja. Yritys on yksi Pohjoismaiden johtavista palkka- ja henkilöstöhallinnon ohjelmistojen sekä ulkoistuspalvelujen asiantuntijoista. Aditron liikevaihto oli viimeksi päättyneellä tilikaudella 54,4 miljoonaa euroa. Yritys työllistää noin 600 henkilöä 9 toimipisteessä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Virossa.